Značka Desigual: v barvách katalánského slunce
Desigual, ze španělského slova „nerovnoměrný”, je skutečně úplně jiný, než všichni ostatní. Překypuje barevnými paletami, divokými vzory a naprosto unikátním stylem. A stejně jako město, kde se zrodil, je plný radosti, optimismu a spontánnosti. Tak čtěte dál a třeba vás, stejně jako nás, jejich nadšení pro život také dostane.
Desigual se vyznačuje svým specifickým a nezaměnitelným stylem, který využívá různorodé barvy, vzory a potisky. Kolekce této značky jsou hravé, energické a plné optimismu. Tím se zaměřuje na vytváření módy, která vystihují individualitu a radost ze života. Ano, Desigual v sobě nese jednu z nejoriginálnějších komunikací ve světě. A ta jistě neminula ani vás. V některých značka probudí myšlenky na léto a slunce, pro jiné je až příliš excentrická. Pro všechny je ale rozhodně nezapomenutelná. Jak k tomu všemu ale došlo? A je to jen náhoda, že se právě v Barceloně rodí ty nejvíce výstřední nápady? Ne, náhoda to není.
A v Barceloně vyšlo nové Slunce
Značku založil v roce 1984 designér Thomas Meyer, a to ve španělské Barceloně. Thomas byl sice původem ze Švýcarska, ale také byl velkým obdivovatelem umělce Antoniho Gaudího. A ve chvíli, kdy se rozhodl pro založení módní značky právě zde, zároveň si i zvolil, že barevné a živelné prvky budou hlavními komunikačními prostředky. Primární vizí bylo vytvořit značku, která by přinášela radost, svěžest a individualitu do každodenního oblékání. A to se také povedlo. Do posledního kvítku na šatech. Desigual se od ostatních módních značek začal odlišovat svým jedinečným stylem, který vystihují individualitu a radost ze života. Expandovat začal v 90. letech a v roce 2002 představil svou první kolekci na New York Fashion Week. Dnes nabízí širokou škálu produktů, včetně oblečení, doplňků, obuvi a parfémů. Přitom oblečení hraje v kolekcích klíčovou roli. Je často ručně zdobené technikami, jako je potisk, výšivka nebo aplikace. Značka také spolupracuje s dalšími umělci a designéry, na vytváření limitovaných edic.
Pocta Gaudímu
Meyer se při založení Desigual inspiroval různorodostí a bohatstvím kultur, ale především světoznámým umělcem Antonim Gaudím. Barcelona nabízí nespočet míst, kde je možné na tvorbu tohoto architekta narazit, a to se promítlo i do charakteru značky. Designér si uvědomoval, že každý člověk je jedinečný. Má svou vlastní podstatu i osobnost, a právě tuto myšlenku chtěl reflektovat do značky. Celkově lze říci, že Thomas byl hnán touhou po odlišnosti, individualitě, umění žít a radosti z módy. Chtěl vytvořit značku, která by se odlišovala od ostatních, a která by oslavovala bohatství rozmanitosti a originálnosti. Stejně, jako právě Gaudí, který do svých děl, jako Parc Güell, Casa Milà, nebo slavná Sagrada Família, vnesl zcela nové, moderní a radostné prvky.
Dříve modernismus, dnes klasika
Desigual se stala celosvětově známou značkou a získala si mezinárodní popularitu i uznání. Navíc její reklamní kampaně byly často kontroverzní a odvážné, což přispělo k další popularizaci i k budování celkové image. Do povědomí se zapsala svou excentričností, svobodomyslností a neutichajícím optimismem.
V posledních letech ale prošla určitými změnami a v módě začala prosazovat minimalistický a jednodušší styl. Ale byť se její základní motivy „utišily”, je stále považována za značku s výrazným stylem a uměleckým přístupem k designu.
Žena, objekt něžnosti a optimismu
Desigual nabízí širokou škálu produktů pro ženy, včetně šatů, sukní, svetrů i kabátů. Jejich kolekce zahrnují také nejrůznější doplňky, jako tašky, šátky, šperky, obuv, a další. My se tu zaměříme na šaty. Ty jsou totiž takovou pomyslnou vlajkovou lodí značky a je k nim také nejvíce upínán zrak módních kritiků a širší veřejnosti. V jednotlivých kolekcích naleznete šaty bezpočtu barev i délek, s méně i více výraznými potisky. Těmi nejoblíbenějšími jsou ale jednoznačně přírodní motivy, jako květiny nebo geometrické vzory. I zde je tedy patrné nadšení pro Modernismus, kterému holdoval i Antoni Gaudí. Když potkáte ženu v šatech značky Desigual, nejspíše vás ihned napadnou tři slova: radost, něžnost a individualita. A tak to bylo přesně i myšleno. Stejně jako značka sama. Ta je často spojována s pozitivním a optimistickým poselstvím, které se odráží v jejich stylu i sloganu La Vida es Chula, tedy život je skvělý.
Muž, který se nebojí snít
Muži si většinou potrpí na klasický či sportovnější styl. Najdou se ale i tací, kteří v sobě stále mají divokého ducha a nebojí se snít. A pro také šije právě Desigual. Jejich pánské kolekce vyjadřují kreativitu a individualitu. Zároveň jsou postaveny na základních mužských potřebách. Jsou tedy plné funkčních kousků, které udělají dojem, a to nejen na jihu. Styly, které Desigual nabízí se liší, od klasického a elegantního, až po sportovní a volnočasové. Značka se zkrátka snaží poskytovat možnosti všem, bez ohledu na věk nebo osobní preference. A jaký kousek je mezi muži nejoblíbenější? Určitě to jsou pánská trička, která hýří barvami i vzory. Jsou také poměrně univerzálním kouskem, který se nechá snadno kombinovat a tvořit z něj divočejší outfity i doplňovat ty ležérnější. A co vy? Už máte nový kousek od této značky v nákupním košíku?
Děti pro radost a radost pro děti
Desigual myslí i na naše nejmenší a tvoří pro ně kolekce plné radosti. Mezi oblíbené kousky patří trička, šaty, sukýnky, kalhoty, mikiny, bundy, ale i doplňky a obuv. Značka oživuje dětské výrobky hravými vzory, výšivkami a nápisy, které jsou pro tuto značku charakteristické. Zároveň se ale snaží i vyjít vstříc potřebám maminek. Proto jsou produkty vyráběny pouze z kvalitních materiálů, které přečkají i kdejaké nehody a dětské dovádění.