Mango
Mango vám nejspíše vůbec nemusíme představovat. Jedná se o španělskou značku oblečení, obuvi a doplňků, se kterou se jistě setkal každý z vás. V Česku se totiž poměrně rychle ujala. Ale možná pro vás máme pár perliček, které ještě nevíte.
Španělé to zkrátka s módou umí. A je jedno, zda svou kreativitu investují do excentrické značky, jako Desigual, nebo zda se zaměří na konzervativnější módu, kterou se zabývá právě společnost Mango.
Ta byla založena v roce 1984, bratry Isakem a Nahmanem Andicovými. Značka začala jako malý obchod s oblečením v Barceloně a postupně se rozrostla v mezinárodní módní řetězec. Po otevření prvního obchodu v Barceloně začalo Mango rychle expandovat a otevírat další prodejny ve Španělsku. V roce 1992 se Mango rozšířilo do zahraničí a otevřelo svou první prodejnu v Portugalsku. Následovalo otevření dalších obchodů v Evropě, a to zejména ve Francii, Německu a Velké Británii. V průběhu 90. let se Mango začalo profilovat jako značka módy s moderním, ale zároveň konzervativním a ženským stylem. Zaměřuje se na dostupnou luxusní módu a snaží se kombinovat aktuální trendy s pohodlným nošením a kvalitními materiály. Společnost spolupracuje i s celebritami a módními ikonami, jako jsou Penélope Cruz, Kate Moss nebo Kendall Jenner, které se staly tváří značky v rámci reklamních kampaní. Mango také spolupracovalo s dalšími designéry a umělci na limitovaných kolekcích.
Věděli jste, že
- Mango se angažuje v udržitelnosti a ekologických iniciativách. V roce 2017 zahájilo program Second Chances, který umožňuje zákazníkům vrátit staré oblečení do svých prodejen a získat slevu na nákup nových produktů. Staré oblečení je pak recyklováno nebo darováno charitativním organizacím.
- Značka spolupracuje s umělci na vytváření limitovaných edic a speciálních kolekcích. Například v roce 2018 spolupracovala s umělkyní Alejandrou G. Remón, na kolekci s motivem jejích abstraktních maleb.
- V roce 2011 byla značka hlavním „kostýmovým" partnerem španělské verze televizní soutěže X Factor.
- Mango se také angažuje v podpoře uměleckých projektů. Značka spolupracovala s různými umělci, a dokonce vystavovala jejich díla v některých ze svých prodejen.