Calvin Klein
Minimalismus je synonymem této značky a Calvin Klein je zase synonymem bílého trička a modrých džín. Už první kolekce se stala neskutečně úspěšnou a od té doby CK nepolevil. Tak si tuto americkou klasiku pojďme představit trošku blíže.
Stejnojmenný módní návrhář, stojící za značkou CK, se narodil 19. listopadu 1942 do rodiny maďarského emigranta. Zájem o módu se u něj začal projevovat již v útlém dětství, a když přišla na řadu volba školy, bez váhání zvolil návrhářský obor. Díkybohu. Bez tohoto rozhodnutí bychom totiž byli dnes ochuzeni o jednu z nejúspěšnějších řad spodního prádla, první unisex parfém, ale i kostýmy do světově proslulých filmů, jako byl Velký Gatsby.
Značka Calvin Klein je známá zejména svými minimalistickými, čistými a elegantními designy. Mezi její nejpopulárnější produkty patří spodní prádlo, modré džíny, klasická minimalistická trička, ale i parfémy. Od roku 2004 se mohou ženy i muži i zdobit CK šperky. Kombinace zlata, stříbra a nerezové oceli, opět v minimalistickém stylu, vytváří pozoruhodné kousky, kterými se rády zdobí i světově známé celebrity. CK předběhl dobu, a to nejen v materiálech a střizích, ale také ve volbě neutrálních barev, unisexové módy a v neposlední řadě i reklamou. Nikdy se nebál experimentovat a do svých reklamních kampaní vpouštěl vždy kus odvahy a provokace. Zmínit můžeme například tu nejvíce kontroverzní, kdy se v CK džínách objevila patnáctiletá herečka Brooke Shields, jejíž smyslné fotografie doprovázel slogan: “Mezi mě a mé Calvinky se nic nedostane.” Calvin Klein je zkrátka ikonou módního průmyslu a jeho značka je skutečný pojem.
Věděli jste, že
- V roce 1980 se Calvin Klein stal prvním návrhářem, který umístil své jméno na gumový pás pro spodní prádlo. Tento pás se stal kultovním kouskem a pomohl značce stát se jednou z nejvýznamnějších.
- V 80. letech představil kampaň, jejíž tváří byla patnáctiletá herečka Brooke Shields. Ta byla v očích kritiků více, než kontroverzní. CK si ale díky ní zajistil své místo na výslunní.
- V roce 1995 vytvořil další provokativní kampaň, tentokrát s modelkou Kate Moss. Ta se stala velmi populární a okamžitě navýšila prodej spodního prádla i hodnotu celé značky.
- Značka CK je fenoménem i mezi celebritami, včetně Marka Wahlberga, Justina Biebera, a dalších.
- CK se proslavil i parfémy, včetně vůní Obsession, Eternity a CK One. Dodnes jsou všechny velmi populární.
- V roce 2016 nastoupil na pozici kreativního ředitele Raf Simons, který CK přinesl novou vizuální identitu.
Calvin Klein Underwear
Calvin Klein v 80. letech představil svou řadu spodního prádla, která se okamžitě stala velkým hitem. Tomu po celou dobu napomáhá i celá řada slavných osobností, která se podílela na reklamních kampaních. Mark Wahlberg, Brooke Shileds, Kate Moss, David Beckham, Kandell Jenner nebo Justin Bieber. Ti všichni odhalili svá těla pro CK. Dnes je spodní prádlo jednou z nejúspěšnějších řad značky a prodává se po celém světě. více
Preciznost, minimalismus i kontroverze
Calvin Klein se proslavil převážně svým minimalistickým stylem, který se stal synonymem pro 80. a 90. léta. Jeho módní kolekce byly často charakterizovány jednoduchými a čistými liniemi. V těchto dobách ale začala být značka také spojována s velkou kontroverzí. CK se tak stal průkopníkem provokativního obsahu reklam, které ho také nakonec dostaly na pomyslný vrchol. Čtěte více na našem blogu! více
CK One
V roce 1982 uvedl Calvin Klein na trh první vůni. CK One byla průlomová. Jako první na světě byla totiž unisexová, což v módním světě způsobilo velký rozruch. více
Kate Moss
Na slávě značky se podílela i modelka Kate Moss. Její reklama na plavky se okamžitě dostala do povědomí a tím opět trošku povýšil sexualitu v reklamě i svou hodnotu na trhu. více
Calvin pro všechny
Dnes značka CK reprezentuje jednoduchost, úroveň a nepřehnanost. Stala se součástí životů nejen vyšší třídy, ale i obyčejných lidí, a za to jí tleskáme. více