Calvin Klein
Minimalismus je synonymem této značky a Calvin Klein je zase synonymem bílého trička a modrých džín. Už první kolekce se stala neskutečně úspěšnou a od té doby CK nepolevil. Tak si tuto americkou klasiku pojďme představit trošku blíže.
Stejnojmenný módní návrhář, stojící za značkou CK, se narodil 19. listopadu 1942 do rodiny maďarského emigranta. Zájem o módu se u něj začal projevovat již v útlém dětství, a když přišla na řadu volba školy, bez váhání zvolil návrhářský obor. Díkybohu. Bez tohoto rozhodnutí bychom totiž byli dnes ochuzeni o jednu z nejúspěšnějších řad spodního prádla, první unisex parfém, ale i kostýmy do světově proslulých filmů, jako byl Velký Gatsby.
Značka Calvin Klein je známá zejména svými minimalistickými, čistými a elegantními designy. Mezi její nejpopulárnější produkty patří spodní prádlo, modré džíny, klasická minimalistická trička, ale i parfémy. Od roku 2004 se mohou ženy i muži i zdobit CK šperky. Kombinace zlata, stříbra a nerezové oceli, opět v minimalistickém stylu, vytváří pozoruhodné kousky, kterými se rády zdobí i světově známé celebrity. CK předběhl dobu, a to nejen v materiálech a střizích, ale také ve volbě neutrálních barev, unisexové módy a v neposlední řadě i reklamou. Nikdy se nebál experimentovat a do svých reklamních kampaní vpouštěl vždy kus odvahy a provokace. Zmínit můžeme například tu nejvíce kontroverzní, kdy se v CK džínách objevila patnáctiletá herečka Brooke Shields, jejíž smyslné fotografie doprovázel slogan: “Mezi mě a mé Calvinky se nic nedostane.” Calvin Klein je zkrátka ikonou módního průmyslu a jeho značka je skutečný pojem.
Věděli jste, že
- V roce 1980 se Calvin Klein stal prvním návrhářem, který umístil své jméno na gumový pás pro spodní prádlo. Tento pás se stal kultovním kouskem a pomohl značce stát se jednou z nejvýznamnějších.
- V 80. letech představil kampaň, jejíž tváří byla patnáctiletá herečka Brooke Shields. Ta byla v očích kritiků více, než kontroverzní. CK si ale díky ní zajistil své místo na výslunní.
- V roce 1995 vytvořil další provokativní kampaň, tentokrát s modelkou Kate Moss. Ta se stala velmi populární a okamžitě navýšila prodej spodního prádla i hodnotu celé značky.
- Značka CK je fenoménem i mezi celebritami, včetně Marka Wahlberga, Justina Biebera, a dalších.
- CK se proslavil i parfémy, včetně vůní Obsession, Eternity a CK One. Dodnes jsou všechny velmi populární.
- V roce 2016 nastoupil na pozici kreativního ředitele Raf Simons, který CK přinesl novou vizuální identitu.