Puma
Puma, jež symbolizuje sílu, krásu, atletické prvky a lásku k přirozenému pohybu, je zároveň symbolem legendární sportovní značky. Ta vznikla v Německu, v roce 1948, a dnes je celosvětovým fenoménem. A co víc?
Značka byla založena v roce 1948 Rudolfem Dasslerem v Německu. Dassler byl i spoluzakladatelem značky Adidas, ale poté, co ukončil spolupráci se svým bratrem Adolfem, se rozhodl založit vlastní firmu. Původně se značka jmenovala Ruda a zaměřovala se převážně na na výrobu sportovního obuvi pro atletiku a fotbal. V průběhu 50. a 60. let se ale přejmenovala, a zároveň se stala oficiálním dodavatelem vybavení pro řadu sportovních týmů a atletů. V 70. letech se Puma začala rozšiřovat svůj sortiment a vyrábět i oblečení a doplňky, včetně batohů a kabelek. V 80. letech se stala populární i mezi skateboardisty a hip-hopovou kulturou.
Dnes je značka jednou z největších světových značek sportovního zboží, která nabízí širokou škálu produktů pro různé sporty, ale také módní trendy. Puma zároveň podporuje sportovní akce, sponzoruje řadu sportovců a týmů a podílí se na vývoji nových materiálů pro výrobu sportovního zboží. A stejně jako její celoživotní „rival" Adidas, i Puma se zasazuji o udržitelnou výrobu a ochranu životního prostředí.
Věděli jste, že
- Zakladatelé značek Puma a Adidas, bratři Rudolf a Adolf Dasslerovi, měli velmi napjatý vztah, který vyústil v konec jejich spolupráce a vytvoření dvou samostatných značek.
- Puma byla dodavatelem sportovního vybavení pro řadu sportovců na Olympijských hrách, včetně sprintera Toma Johnstona, který v roce 1960 vyhrál v „pumách" zlatou medaili, v běhu na 100 metrů.
- V roce 1968 značka uspořádala soutěž pro studenty módních škol. Měli navrhnout novou verzi populárního teniskového modelu. Vítězný design se poté stal ikonickým modelem značky Puma.
- V roce 2014 Puma podepsala spolupráci se zpěvačkou Rihannou, na vývoji nových kolekcí oblečení a bot. Rihanna se stala tváří kampaně a vzniklá kolekce Fenty Puma je dodnes velmi populární.
- Puma se snaží o snížení svého dopadu na životní prostředí a zavádí udržitelné výrobní postupy. Například v roce 2021 značka představila novou linii bot vyrobených z recyklovaných materiálů.
Kočka, jako ochránce přírody
Značka v posledních letech věnuje stále větší pozornost udržitelnosti a snaze snížit negativní dopad na životní prostředí. Iniciativy, které Puma podniká, zahrnují například snížení emisí skleníkových plynů, používání udržitelných materiálů, Zodpovědná výroba a dodržování pracovních podmínek, obnova přírody nebo podpora udržitelného zemědělství. více
Představivost a vývoj očima studentů
V roce 1968 značka uspořádala soutěž pro studenty módních škol. Vítězný design se poté stal modelem značky Puma. více
Puma x Fenty
V roce 2014 Puma vytvořila kolekci Fenty Puma, a to ve spolupráci se zpěvačkou Rihannou. Celá kolekce je dodnes velmi populární. více
Ve jménu sportu
Značka Puma je oficiálním partnerem organizací, jako Mezinárodní asociace atletických federací a sponzoruje řadu sportovců i týmů více