Abercrombie & Fitch
Abercrombie & Fitch, s losem ve znaku, je pojmem, který nemůže být opomenut. Vždyť se tato značka chlubí těmi nejkontroverznějšími reklamami i nejhezčími prodavači. Překvapeni? Tak pokračujte ve čtení.
A&F je americká značka oděvů, která má bohatou historii sahající až do 19. století. Založena byla v roce 1892 Davidem Thomasem Abercrombiem a Ezrou Fitchem, jako specializovaný obchod se sportovním a outdoorovým vybavením, který se původně zaměřoval na prodej věcí na lov, rybaření a turistiku. V průběhu let se stala oblíbenou i u známých osobností, jako byli Ernest Hemingway, Teddy Roosevelt, John F. Kennedy nebo Amelia Earhart, kteří nakupovali právě v jejich obchodech. Později se značka rozrostla a rozšířila svůj sortiment do dalších oblastí, jako obuv, módní doplňky a parfémy. V 80. a 90. letech zaznamenala značka určité obtíže a musela se přizpůsobit měnícím se módním trendům a preferencím zákazníků. V roce 1998 byl otevřen první Abercrombie & Fitch Flagship Store v New Yorku, který je dodnes symbolem exkluzivity a luxusu. Prodejna se stala známou nejen svým tmavým interiérem a atraktivními prodavači, ale i velmi hlasitou hudbou. Postupem času se značka stala módním fenoménem, oblíbeným mezi mladými lidmi. Její styl byl spojován se sportovním, ležérním a přitažlivým vzhledem. Významnou roli hrály také marketingové kampaně, které byly plné atraktivních modelů, modelek a provokativních reklamních materiálů. Dnes už ale od tohoto stylu upouští, a zaměřuje se více na širší veřejnost a běžné, volnočasové oblečení.
Věděli jste, že
- Abercrombie & Fitch byl původně známý jako specializovaný obchod se sportovním a outdoorovým vybavením. V průběhu let se stala oblíbenou i u známých osobností, jako Ernest Hemingway, Teddy Roosevelt, John F. Kennedy nebo Amelia Earhart.
- Značka byla často kritizována za svůj kontroverzní marketingový přístup. Její reklamy a katalogy zobrazovaly polonahé mladé modely ve smyslných pozicích. Tento přístup vzbudil kontroverze a vedl i k několika soudním sporům a kritice veřejnosti.
- Značka vytvořila exkluzivní typ prodejen, nazývané Flagship Stores. Tyto prodejny byly navrženy tak, aby poskytovaly unikátní zákaznický zážitek. Oceněné interiéry, tmavé osvětlení, hlasitá hudba a atraktivní prodavači jsou jejich charakteristickými rysy.
- V posledních letech A&F prošel určitým rebrandingem. Změnil svůj styl a marketingový přístup, aby oslovil širší spektrum zákazníků. Značka se nyní zaměřuje na moderní a ležérní módu, která je více inkluzivní.