Diesel
Diesel je italská módní značka založená v roce 1978, která se zpočátku specializovala pouze na denim. Postupně se ale rozrostla do plnohodnotné módní značky, která nabízí vše od oblečení, přes obuv a doplňky, až po parfémy. A to rozhodně není vše.
Značka Diesel byla původně založena v Itálii, ale když v roce 1985 otevřela svůj první butik v New Yorku, byl to první skutečný boom. Každý chtěl oblékat dramatické a svérázné džíny této značky. Během 90. let Diesel začal rozšiřovat svůj sortiment o obuv, doplňky a parfémy. A značka si tak definitivně našla své místo mezi módními velikány. To ale stále ještě nestačilo. Proto se roce 2000 rozhodli spustit svou vlastní linii sportovního oblečení, která se stala velmi populární mezi milovníky streetwearu a skateboardingu. A v roce 2008 se značka Diesel stala hlavním sponzorem několika velkých hudebních festivalů, jako je Coachella nebo Lollapalooza.
Kromě toho se Diesel také angažuje v jiných oblastech, jako jsou sportovní události a charity. Do módní historie bude už ale navždy zapsan především pro své kontroverzní reklamní kampaně, které často obsahují odvážnou a provokativní grafiku i sdělení, ale také výzvu k tomu říct vlastní názor a nebát se diverzity.
Věděli jste, že
- V roce 1996 získala značka ocenění v kategorii: Nejlepší reklama, na prestižním festivalu reklamy v Cannes. Vítězná reklama, která zobrazovala muže a ženu v různých fázích sexuálního aktu, zároveň vyvolala kontroverze, a dokonce byla v některých zemích zakázána.
- V roce 2008 se Diesel podílel, společně se značkou Ducati, na vytvoření limitované edice motocyklů.
- Rok 2010 se pro značku nesl v duchu další spolupráce. Tentokrát se jednalo o společnost Fender a vytvoření limitované edice elektrických kytar.
- Značka je známá i svými charitativními aktivitami. Spolupracovala například se Světovým fondem na ochranu přírody. Pro ně vytvořila edici triček, jejichž výnos byl věnován na ochranu ohrožených druhů.
- A jako spousta jiných se vyznačuje i svým ekologickým přístupem k výrobě oděvů. V roce 2020 spustila iniciativu nazvanou "For Responsible Living", která se zaměřuje na snižování dopadu módního průmyslu na životní prostředí a podporu udržitelného rozvoje.
Kontroverze nebo odvaha být svůj?
Snaha o zobrazení světa, jako nedokonalého, ale přesto přirozeného místa pro život. Potřeba vyjádřit svou osobnost, sny a strachy, bez ohledu na očekávání ostatních. Touha být akceptován pro svou diverzitu, nikoliv přijímán pro plnění konvencí. To je Diesel, jak ho známě, a jak ho milujeme. více
Na začátku byl denim
Diesel se původně specializoval pouze na denim. Postupně se ale rozrostl a začal nabízet vše od oblečení, přes obuv a doplňky, až po parfémy. více
For Successful Living
Značka svým postojem bojuje za právo na úspěch a štěstí, bez ohledu na barvu kůže, vlastní postoje a názory nebo například sexuální orientaci. více
For Responsible Living
V roce 2020 spustil Diesel iniciativu For Responsible Living, která se zaměřuje na snižování dopadu módního průmyslu na životní prostředí. více