Ellesse
Ellesse si v posledních letech vybojovala své místo na předních příčkách módní oblíbenosti. Znáte ale historii této italské značky? Víte, co stojí za jejím úspěchem? A že se původně zaměřovala na výrobu pouze lyžařského vybavení?
Ellesse je italská oděvní značka, která se proslavila díky svému sportovnímu a módnímu oblečení. Značku založil Leonardo Servadio v roce 1959, ve městě Perugia, v Itálii. Servadio choval vášeň ke sportu i módě, a tak se rozhodl spojit oba své zájmy a vytvořit oděvní značku, která nabídne sportovní oblečení, s módním designem. Mimochodem jméno Ellesse je zkomoleninou iniciály zakladatelova jména, tedy L. S. Ty obrátil a doplnil o další části, aby vytvořil unikátní a snadno zapamatovatelné jméno značky. V počátcích se značka zaměřovala především na lyžařské oblečení a tento sortiment jí přinesl i první velké úspěchy. Díky kvalitě a inovativním designům si totiž rychle získala popularitu mezi sportovci a lyžařskou komunitou. V 70. a 80. letech se stala symbolem módního sportovního oblečení a postupně se rozšířila do dalších sportovních odvětví. V této době se stala oblíbenou mezi tenisovými hráči a dalšími osobnostmi. Spolupráce s některými tenisovými hvězdami, jako byli Boris Becker a Guillermo Vilas, jí také pomohla ke zvýšení povědomí mezi širší veřejností. Ellesse se vyznačovala svým charakteristická logem, tedy písmenem S, umístěným pod dvěma šikmými čarami, které představovaly lyžařské hůlky. Toto logo se stalo ikonickým symbolem značky. V průběhu let se značka Ellesse snažila držet krok s módními trendy a přizpůsobit se měnícím se vkusům zákazníků. Ačkoli si udržela svou sportovní identitu, s měnícím se trhem musela začít rozšiřovat své portfolio o módní oděvy a doplňky, aby oslovila širší publikum.
V současnosti se značka, i když byl její vývoj na chvíli pozastaven, stala opět velmi oblíbenou. A to díky návratu retro trendu.
Věděli jste, že
- Logo Ellesse, tvořené písmenem S, pod dvěma šikmými čarami, symbolizuje lyžařské hůlky, což odkazuje na původní zaměření značky na lyžařské oblečení. Toto jednoduché a elegantní logo se stalo ikonickým a snadno rozpoznatelným symbolem značky.
- Značka si získala oblibu u tenisových hráčů, když začala spolupracovat s některými z největších tenisových hvězd. Sponzorovala a navrhovala oblečení pro slavné tenisty, jako byli Boris Becker, Guillermo Vilas nebo Chris Evert. To jí také pomohlo vytvořit silnou vazbu mezi značkou a sportem.
- Díky módnímu návratu retro stylu, který se stal populárním v posledních letech, zažívá Ellesse renesanci. Mladší generace objevuje ikonické kousky značky z minulosti, což jí pomáhá znovu získat na popularitě.
- Ellesse se stala oblíbenou značkou mezi streetwearovou komunitou. Její původně sportovní a módní design se snadno začlenil do módních trendů současnosti, což jí přineslo širší a pestřejší publikum.
- Aby si značka udržela svou relevantnost v rychle se měnícím módním průmyslu, spolupracuje s módními návrháři a umělci na limitovaných edicích. V nich kombinuje kreativitu a styl s ikonickými prvky značky.